Dacă acum câțiva ani sistemele de navigație erau destinate claselor superioare și necesitau costuri ridicate la achiziție, acum acestea au devenit mult mai accesibile, chiar și în clasele mici. Însă, Apple CarPlay și Android Auto devin din ce în ce mai bune, așa că alegerea este dificilă.
Un studiu realizat în SUA de Asociația Americană a Automobilului a relevat faptul că sistemele oferite de Apple și Google sunt mult mai rapide și mai ușor de utilizat decât sistemele de navigație oferite de constructorii auto. Acestea sunt activate în momentul în care telefonul mobil compatibil cu un astfel de sistem este conectat la sistemul multimedia al mașinii.
În cadrul testului, s-au luat în considerare mai mulți parametri prin care s-au măsurat performanțele mai multor sistemele, în comparație directă cu cele oferite de giganții IT. Printre aceștia s-au numărat fluiditatea, timpul de reacție, ergonomia meniurilor și grafica elementelor prezentate.
În urma testelor s-a constatat că sistemele dezvoltate și implementate în telefoanele mobile sunt mult mai ușor de înțeles și de operat, fără să existe o complexitate inutilă în operare. Sistemele oferite de constructorii auto necesită un nivel de atenție prea ridicat la operare, chiar și atunci când este nevoie de funcții simple, precum inițierea unui apel telefonic sau utilizarea sistemului audio.
Prin comparație, Apple CarPlay și Android Auto propun o interfață mult mai ușor de înțeles, cu meniuri simple, grafică sugestivă și multă rapiditate. Rezultatele pot părea surprinzătoare, însă ele au o explicație logică. Fiecare este obișnuit cu sistemul de control și meniurile telefoanelor mobile pe care le dețin, iar Apple CarPlay și Android Auto sunt construite pe același schelet. Așadar, este instinctiv să accesăm meniurile acestor aplicații, spre deosebire de ceea ce ne propun constructorii auto, mereu în altă formă, grafică și meniuri.
Analiza realizată de Asociația Americană a Automobilului concluzionează: “Sistemele integrate cer un nivel de atenție ridicat și foarte ridicat pentru a prelua și încheia un apel telefonic sau pentru a utiliza sistemul audio, în timp ce aplicațiile dezvoltate de Apple și Google au nevoie doar de un nivel de atenție moderat. Cele două industrii ar trebui să lucreze împreună pentru a îmbunătăți semnificativ designul, funcționalitățile și siguranța pe care o oferă”.